LeF

Francis van Haandel

Ik hoor, zie, analyseer en vat het samen!
Mijn vasthoudende focus op onderwijs tilt, samen met het collectief, de kwaliteit omhoog.

De kwaliteit van het onderwijs is de hefboom voor eerlijke kansen in de maatschappij en precies dat is mijn grootste drijfveer.

In mijn rol als leerkracht, intern begeleider, orthopedagoog en beleidsadviseur was ik gericht op het verbeteren van de onderwijskwaliteit, gekoppeld aan de professionele kwaliteitscultuur. Nog altijd heeft kwaliteit de volle aandacht in mijn dagelijkse werk; van curatief naar preventief!

In november 2022 heb ik als voorzitter van de vakgroep intern begeleiders (LBBO) en de drijvende kracht achter de vernieuwde beroepsstandaard, deze beroepsgroep verscherpt op de kaart mogen zetten.

De landelijke ontwikkeling van ‘intern begeleider als kwaliteitscoördinator’ werd door de inhoudelijke dialoog (gestart in het najaar van 2017) op stichtingsniveau, met diverse onderwijsprofessionals en de schrijversgroep, een krachtige olievlek in ons Nederlandse onderwijs. Vol trots draag ik de inhoud uit, ondertussen met vele onderwijsorganisaties en bevlogen professionals.

LeF

Linda van Druijten

Ik luister, praat, doe en grijp het vast!
Mijn kracht is het bespreekbaar maken van dat wat vaak onbesproken blijft.

Het antwoord weet je al, maar de actie blijft soms uit. Het aangaan van die actie, is mijn grootste drijfveer.

Jarenlang werkte ik met veel passie en plezier, als leidinggevende, met multidisciplinaire teams aan de kwaliteit van onderwijs, opdat alle leerlingen tot leren kwamen. Het verschil maak je als collectief en de leider heeft hierin een cruciale rol; van invloed naar impact.

Elke keer opnieuw realiseerde ik mij dat leiderschap gaat om doen wat je zegt en zeggen wat je doet en niets daartussen. Helder zijn en je er vervolgens naar gedragen.

Sterk leiderschap doet ertoe en is een veel besproken en beschreven onderwerp. Voor mij komt het altijd neer op; een team heeft hiërarchie nodig, een leider die kaders uitzet en verwachtingen uitspreekt. Een team kan zich vanuit kaders vrijer bewegen en daarmee is er minder kans op rolwarring en meer kans op taakvolwassenheid.

Nieuwsgierig?

Neem contact op voor een kennismaking en mogelijkheden.

Bel ons

Francis van Haandel: 06 – 47 01 74 76

Linda van Druijten: 06 – 52 36 24 62

LinkedIn

LeF Onderwijskwaliteit
Onderwijs | Arnhem/Nijmegen